رييس سازمان بازرگاني استان یزد :تمامي واحدهاي توليدي ملزم به درج قيمت واقعي كالا بر روي محصولات  هستند

یزدفردا "رييس سازمان بازرگاني استان یزد تاكيد كرد : تمامي واحدهاي توليدي تا پايان هفته جاري موظف اند درج قيمت كالا بر روي محصولات توليدي را به صورت واقعي انجام دهند .


به گزارش روابط عمومي سازمان بازرگاني استان یزد ، مهراب اسکندری در جلسه كميسيون تنظيم بازار استان اظهار داشت : براساس اعلام سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان ، هيچ سازمان ، شركت ، مؤسسه و نهادي بدون مجوز اين سازمان حق افزايش قيمت كالايي را ندارد و از اول مهرماه طبق دستور رياست جمهوري، هرگونه افزايش قيمت ممنوع شده است .

وي تاكيد كرد : همچنين براساس مصوبه كارگروه كنترل بازار كشور ، تمامي وزارتخانه ها و سازمانهاي دولتي و غيردولتي ، واردكنندگان ، شركتهاي پخش ، اصناف ، واحدهاي توليدي ، مالكان انبارها و سردخانه ها و بنكداران موظف به اعلام موجودي و ارائه مستندات و اطلاعات مربوط به 22 گروه فهرست كالايي در مقاطع 15 روزه مي باشند .

اسکندری ضمن هشدار به تمامی واحدهای مذکور در سطح استان متذکر شد: عدم ارايه اعلام موجودی کالا و یا تناقض در آمارهای اعلام شده از سوي واحدهاي ياد شده، تخلف محسوب شده و پرونده متخلفين بعنوان اولویت نخست در کوتاهترین زمان ممکن و بدون کوجکترین گذشت و چشم‌پوشی رسیدگی و با متخلفین با اشد مجازات برخورد خواهد شد.

رييس سازمان بازرگاني استان افزود : اين امر در راستاي اجراي هرچه موفق تر قانون هدفمند سازي يارانه ها و كنترل بازار با توجه به سياستهاي نظارتي و كنترلي سازمان براي تنظيم بازار ، تشديد نظارت و بازرسي و برخورد با تخلفات اقتصادي واحدهاي توليدي ، توزيعي و خدماتي مي باشد .

اسکندری با اشاره به اينكه ذخيره سازي 13 قلم كالا به صورت متمركز و ملي در مراكز ذخيره سازي سطح كشور انجام شده است گفت : ذخيره سازي 13 قلم كالا با توجه به پتانسيل ها و ظرفيت هاي هر يك از استانهاي كشور به منظور كنترل بازار انجام شده است و در استان یزد نيز نسبت به ذخيره سازي این اقلام اقدام شده است .
رئیس سازمان بازرگانی استان یزد از هم شهریان گرامي خواست ضمن دقت در خريد كالا با مشخصات دقيق كالايي، در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طريق 124 (سامانه ارتباطي بازرگاني) گزارش نمايند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا